پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:40 - 1400/08/14

پلیس۲۶۶ سارق حرفه‌ای در تهران را زمینگیر کرد / جزئیات نجات گروگان ۹ ساله

کارگر آنلاین | فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستگیری ۲۶۶ سارق در طرح کاشف پلیس آگاهی خبر داد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف گفت:‌ این پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی بود که با محوریت مقابله جدی با سرقت انجام شد. در این طرح ۲۶۶ سارق کیف قاپ، سارق منزل، سارق اماکن، مغازه و سارق خودرو و موتور سیکلت که عمده آنان حرفه‌ای بودند دستگیر شدند که از این تعداد ۱۶۹ نفر از آنها دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

  • وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ۵۶ باند سرقت متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند، گفت:‌ سارقان دستگیر شده تاکنون به ۲۶۸۵ فقره سرقت اعتراف کردند و تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد.
  • رییس پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند آدم ربایی در این طرح نیز گفت: اعضای این باند که از اتباع افغانستانی بودند کودک ۹ ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده و در قبال آزادی آن ۴۰۰ هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضای این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده‌اش برگردانده شد.

رحیمی درباره دیگر پرونده‌های مهم کشف شده در این طرح نیز گفت:‌ فردی در اتوبان های همت، حکیم، امام علی و... خودروهایی با راننده زن را تعقیب کرده و به بهانه اینکه خودروی آن ها دودزا و دارای نقص فنی است، آن ها را متوقف می‌کرد. اما با توقف خودرو و به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی کرده بود. که این فرد نیز دستگیر شد و تا کنون شش شاکی آن که همگی زن هستند مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

  • رییس پلیس پایتخت، دستگیری باند ۹ نفره سرقت گوشی و کشف ده‌ها تلفن همراه؛ انهدام باند سه نفره سارقان مسلح، انهدام باند پنج نفره سرقت از کافی نت ها و ... را نیز از دیگر کشفیات مهم این طرح برشمرد.
  • وی با بیان اینکه در این طرح ۲۸ نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت نیز دستگیر شدند، گفت:‌  مقابله با سرقت با جدیت از سوی پلیس ادامه خواهد داشت.
منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین